Dag 18, 19 Oost, west, Sranan the best! 20 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu Dag 18, 19 Oost, west, Sranan the best! 20 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu

Dag 18, 19 Oost, west, Sranan the best! 20

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meline

13 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 18. 10 oktober 2008

Vandaag onze shopdag! Hoopte een leuk jurkje te scoren voor ons stap avondje morgenavond naar de Zsa Zsa Zsu. Helaas, mislukt. Pech winkeldag. Zag weinig leuke dingen, en de dingen die ik leuk vond waren er of niet in mijn maat, of is was er te slank voor (qua winkelen had ik hier wel een paar kilootjes extra gewild) vrees dus dat ik morgen nog iets uit mijn eigen garderobe moet vissen hier! Na keihard door de winkelstraat te zijn gerend (grapje; we hadden namelijk alle tijd) Hebben we lekker bij de Mc Donalds gegeten, die is hier precies hetzelfde als in Nederland. Daarna naar een internetcafe geweest daarna snel naar huis gefietst en naar Salsa les! We hebben weer wat nieuwe stappen geleerd, die we zaterdag eens zullen uitproberen. Thuis aangekomen was hier naast onze crib een reuze party aan de gang. Een bruiloft! Wat een mensen! De mensen hier kunnen echt 100000 keer beter feesten dan dat wij dat in Nederland doen hoor. Het bruidspaar en de familie van het bruidspaar kwam en ging in een reuze hummer! Jaja, dat hebben ze hier dan weer wel. Nu scheen dit ook een redelijk rijk bruidspaar te zijn hoor. Ik schat dat de hummer minsten 20 meter lang was (het nieuwste model hier in Suriname heb ik me laten vertellen) (even voor Hidde; er komt vast een foto op de site van Kirsten, dan herken jij vast wat voor type het is!) Mensen kiezen hier voor hun feestjes ook vaak kleuren uit. Bij dit feest was dat licht blauw. Prachtige jurken allemaal aan. Weer een ervaring rijker! Nou sribi switi (slaap lekker) moet morgen met Kirsten aan ons Plan van Aanpak en of werkplan werken…Jaja, het is hier niet alleen maar winkelen, zonnen, tripjes maken en lekker eten hoor!;)

Dag 19. 11 oktober 2008

Vandaag was het zaterdag. Was warm, en lui. Begint nu toch echt wel een beetje te vervelen dat je nog weinig nuttigs kan gaan doen, en ben dus blij dat ik me maandag echt eens nuttig kan maken hier. Gelezen, geslapen, en mezelf eens lekker verzorgd (denk aan maskertjes, nagels lakken en al die andere damesdingen), ook muziek geluisterd (damaru) en de kreet van de dag opgepikt (oost west Sranan the best). Zitten namelijk prachtige (ook erg grappige) teksten in die liedjes van hem, je verstaat het alleen niet zo goed dus hoe vaker ik het hoor hoe meer ik herken en kan verstaan.. Heb gehoord dat er vandaag een feestje in de stad was ter ere van Bouterse zijn 63e verjaardag. Dacht dat ik de mensen hier ging snappen, maar toch niet…er is een proces tegen die man bezig, en toch gaan ze zijn verjaardag vieren. Ben in ieder geval niet de stad in geweest, dus geen idee hoe die party eruit heeft gezien, en of echt iedereen hier aan het meefeesten was. ’s Avonds met de meiden een filmpje gekeken, getut en naar de Zsa, Zsa Zsu! Eindelijk! Het blijkt dat die discotheek hier echt vlakbij zit, ideaal dus! Even voor de stappers die de blog lezen. Uitgaan is hier eigelijk niets anders dan in Nederland. Best wel luxe aangekleed en je betaald ongeveer dezelfde drankprijzen als in Nederland. Er waren twee zalen, een salsa zaal, waar echt alleen word gesalsadanst, en een zaal vergelijkbaar met Noa boven (alleen dan veel veeel betere dj’s die snel nummers switchen!) Helemaal mijn muziek, dus heb genoten (wel even wennen aan het feit dat je echt WIT bent, en wij ons maar bruin voelen). Wat heel vreemd was; hoeveel aandacht je hier van alle mannen op straat krijgt, zo weinig aandacht krijg je daar. Er is werkelijk gewoon niemand (die we niet kenden dan) op ons afgestapt! Best een beetje ondankbaar als iedereen van te voren zo goed z’n best had gedaan! Haha! Wel kwamen we mannen van Salsa tegen, waar we niet onderuit konden komen. Oefenen geblazen dus! De discotheek is hier tot half 7 geopend, maar we zijn rustig begonnen en zijn met Jules (onze bob marley achtige taxichauffeur) veilig thuis gebracht om vier uur.

Dag 20. 12 oktober 2008

Vandaag gaan we eindelijk eens Ford Zeelandia in de stad bekijken! Dit zal namelijk al 100 keer gedaan worden, maar komt er steeds niet van. En, surprise surprise….vandaag is het weer niet gelukt! Jaja, het is opzich een prestatie. Aangekomen om half 1 bij het ford (volgens onze reisgidsen waren er namelijk rondleidingen om half 11 en half 1) nou mooi niet! Die was 12 uur begonnen. Nog maar een weekje uitstellen dus. Wel al wat rondgelopen daar, maar daar steek je vrij weinig van op, plus dat we natuurlijk willen zien waar de decembermoorden zijn gepleegd (je schijnt kogelgaten te kunnen zien). Best wel een eng idee hoor; dat vonden wij in ieder geval toen we daar liepen. Je gaat gewoon op een plek kijken waar ze andere mensen hebben afgeslacht…nou ja, misschien valt het ook wel mee als je er eenmaal staat. Dat horen jullie nog! Onze picknick in de palmentuin is wel doorgegaan. We waren namelijk druk aan het broodjes smeren geweest ’s ochtends en zouden dan voldaan na een informatieve rondleiding van onze broodjes kunnen genieten. Wel van de broodjes genoten, maar met een iets minder voldaan gevoel. Daarna nog lekker kopje koffie verkeerd op het terras van ’t vat gedronken en toen weer naar huis. ’s Avonds gezamenlijk gegeten, vergaderd en nu snel in bed kruipen. Morgen natuurlijk fris beginnen!!! Spannend!! X

  • 13 Oktober 2008 - 19:12

    Al:

    Leave Lien!
    Bin bliid dast do dy der sa goed fermakkest!
    Leuk dat se even in lijstje meitsjen giet!! bin heeeel benijd!
    Hast juster wol de groeten kriegen fan my haha, hie ik via msn dien mar do wiest al fuort.
    Nou ik sil oan myn huswurk.
    Laterrrrrrrr
    XX

  • 13 Oktober 2008 - 19:14

    Hidde De Vries:

    Heey Meline,

    Hoe gaat ie? Ik ben heel benieuwd naar die foto van de HUMMER. Ik heb al gekeken naar de site van Kirsten maar hij was er nog niet. Ik heb net een boek over SUV's van de bieb geleend dus kan ik de technische gegevens even opzoeken.
    Groetjes ook van mijn heit en mem en succes op je school.
    Je liefste neefje Hidde

  • 14 Oktober 2008 - 14:00

    Simone:

    Heeey Meline,

    Leuke verhaaltjes allemaal hoor. Lijkt op deze manier echt een beetje een ''werkvakantie''. Geniet er nog ff maar lekker van. Succes met alles.

    X Simone

  • 14 Oktober 2008 - 17:58

    Maaike (de Vries):

    Hee Meline,
    Leuke verhalen allemaal zeg, ik volg het stiekem al vanaf het begin dus nu maar is ff een berichtje voor jou. Ook heb ik de foto`s al even bekeken. Ben jaloers op dat lekkere weer daar, het is hier echt koud. En ook die dolfijnen, echt leuk!! Ga zo door met je verhalen, zijn echt super leuk om te lezen. Veel plezier daar nog!

    xx Maaike en de groeten van mn ouders.

  • 19 Oktober 2008 - 12:38

    Hendrik Terpstra:

    Wat een leuke verhalen allemaal. En super dat je zo'n uitdaging aangaat. Het broertje van Elizabeth zit nu in Ghana en heeft ook een pagina op waarbenjij.nu. Heel veel plezier en geniet van elke dag!!!! We zullen je belevenissen online blijven volgen.

    Groeten ut Bitgum,

    Hendrik en Elizabeth

  • 19 Oktober 2008 - 18:13

    Corina:

    He Meline,

    Je bent er al bijna weer een maand, wat gaat die tijd toch ook snel he!!!

    Heel leuk om al je verhalen te lezen en natuurlijk ook heel erg fijn dat je het daar super naar je zin hebt!

    Geniet er lekker van daar en ik zit nu al weer met smart op je volgende bericht te wachten!!

    Groetjes,

    Corina

  • 21 Oktober 2008 - 17:24

    Tineke En Harm:

    hoi meline ik lees je verhalen ook erg leuk je krijgt de groeten van je collegas uit greunshiem.
    je hebt het wel gezellig daar. is het netjes in suriname ik bedoel op de wegen land lucht hahaha
    en dergelijke hier alles oke je krijgt de groeten ook van harm jaap en dirk nu doei maar weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

Galibi!

10 Januari 2009

Na zakkenrollers toch mijn liefde hier gevonden!

03 Januari 2009

Oud en Nieuw &zo;)

28 December 2008

Berg & dal, kerst en nog veel meer...!

13 December 2008

Minavallen en de rest van week...
Meline

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 44623

Voorgaande reizen:

23 September 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: