Oud en Nieuw &zo;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw &zo;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw &zo;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meline

03 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Dag 99. 29 december 2008

Vandaag onze verlate vegadering in de ochtend gehad en aan school gewerkt, bijna de helft van mijn eindverslagen van de kinderen getypt. Man o man, wat is dat een verschrikkelijk saai taakje! Bah, niet iets om je op te verheugen als je klaar bent met je opleiding. Het hondeweer is hier trouwens ook van start gegaan. Vandaag veel regen gehad. Bah, hoop niet dat we ons avontuur hier met regen af moeten sluiten…maar zover is het gelukkig nog niet. Omdat de verveling wat toeslaat in huize Saron, hebben we ons ’s avonds vermaakt met een avondje heerlijk shoppen in de maretraite mall! Echt heerlijk!! De maretraite mall, is net zoiets als die enorme malls die je in de vs kan vinden…(als ik Kirsten mag geloven tenminste;)) Eerst lekker slecht een burger met patatjes gegeten, en daarna keihard door de mall gerent, en heerlijk allemaal dingen lopen passen, met succes! Een prachtig mooi rokje bemachtigd, waar ik hier nog mooi van kan genieten. Wel jammer dat ik dit gewoon in euro’s moest betalen…Mooie winkels, met mooie spullen hier betekend: betalen in euro’s. Nouja…niet zeuren zullen we maar zeggen. Afsluitend op onze shopavond nog lekker een milkshake gedronken. Daar werden we weer even herinnerd aan onze stempel stagiare op onze voorhoofd. De bediening werkte namelijk met omschrijvingen op de briefjes waar de bestellingen op stonden. Bij de meeste mensen was dit ongeveer: vrouw in het wit, man in bruin vest oid. Bij ons stond er natuurlijk in koeie letters blanke stagiares op...nouja, we lachen er maar om en doen net alsof we nog nooit van discriminatie hebben gehoord;). Daarna weer naar huis gegaan, en tevreden gaan slapen. (slapen gaat hier trouwens steeds moeilijker…lig de laatste nachten uren wakker voor ik eindelijk eens in slaap val, misschien spanning voor mijn terugkeer naar NL…?) X

Dag 100. 30 december 2008

Vandaag een saai dagje, gewerkt aan school, genikst, en ’s avonds Mary Poppins met Paulien gekeken. Wat een jeugdsentiment…voelde me opeens heeeeeeeel oud. En bedacht dat ik nog maar een dikke twee weken van mijn tienerjaren kan genieten…*zucht! Maakte de film niet minder leuk hoor. Verder weinig gedaan…, morgen oud en nieuw, als ik iedereen mag geloven schijnt dit een ech enorm feest hier te zijn, ben benieuwd!! X

Dag 101. 31 december 2008

S’ ochtends twijfelde ik nog enorm of ik mee de stad in zou gaan, of thuis oliebollen zou gaan bakken. Toen ik echter beter over mijn kookkunsten ging nadenken heb ik (gelukkig!) besloten om de stad in te gaan met Kirsten, Paulien en Truus. Wat een feest! Rond 11 uur gingen alle winkels in het centrum dicht, en verzamelden steeds meer mensen zich in en om de winkelstraten. (eerst begreep ik nog niet zo heel goed waarom…) Later werd dit al heel snel duidelijk. Alle chinezen (die hier de meeste winkels bezitten) Rolden vanaf hun balkonnetjes EEEEEEEENORMEE matten vuurwerk naar beneden. Denk aan een ik weet niet hoeveel duizend knaller, die in Nederland super illegaal zijn. Die om de beurt werden afgestoken. Echt een enorm kabaal, veel rook en troep brengt dat spul met zich mee. Maar toch wel heel leuk om te zien. Nadat al het vuurwerk was afgestoken begon er een grote band te spelen, en loopt iedereen vrolijk rond, en spot ondertussen allemaal bekenden. Echt heel heel gezellig. Kunnen we in Nederland met oud en nieuw nog wat van leren, waarom pas feesten in het nieuwe jaar, als je het ouwe jaar ook nog feestelijk kan afsluiten??! Toen we genoeg hadden van het vuurwerk, zijn we lekker een broodje en smoothie gaan eten, en daarna naar huis gegaan richting de oliebollen die Wiedia en Carla hadden gebakken. Thuis daarna nog lekker van gegeten, en ons rustig gehouden en energie gespaard voor het feest wat ons die avond nog op ons stond te wachten. Tijdens dat wachten werden we (niet zo blij) verrast met een bezoek van Maarten (de barbie van berg en dal) die zelf besloten had dat hij oud en nieuw met ons ging vieren…tsja idd, dat dachten wij dus ook: wat een RAREE vogel. Nouja, de rest ging eerst naar de kerk, waar hij toen ook naartoe is geweest, en later is hij gelukkig weer afgedropen omdat wij iets te lang aan het tutten waren naar zijn mening. Rond een uurtje of half 10 weer vertrokken naar de stad, waar we gezellig hebben staan dansen bij La Caff, waar het echt bomvol was met allemaal bekenden! Heel leuk en gezellig! Wel jammer dat iedereen rond half 11 naar huis ging om te bidden 12 uur, en het feest daar gewoon stopte! Wij zijn gewoon verdergegaan hoor, en hebben heerlijk gedanst en gedronken bij Zus en zo. Hier hebben we ook met zijn allen het oude jaar afgesloten, en zijn we feestelijk met veeel (te veel bleek de volgende dag…) champagne begonnen! Samen met Kirsten ontzettend veel lol gehad, en echt enorm genoten van deze dag….denk niet dat ik ooit nog een keer zo een prachtige oud en nieuw ga beleven. Thuisgekomen, nog even een kleine nabespreking gehad, en daarna heerlijk gaan slapen, waar ik toen echt echt aan toe was….
Maaaaaaarrr, voor jullie ook nog allemaal een super, gezond, feestelijk, succesvol, avontuurlijk, gek, belevenisvol, cultuurvol (haha, zag ik op een spandoek in de stad hangen;)) maar vooral gelukkig 2009 toegewenst!!! XXX

Dag 102. 1 januari 2009

Tsja, dat krijg je ervan. Boontje komt om zijn loontje om het spreekwoordelijk maar even uit te drukken. Als je veel champagne drinkt, heb je de volgende dag hoofdpijn. Jammer dat ik daar gister niet aan heb gedacht…heb vandaag de hele dag nog kunnen genieten van de drankjes die ik gister al genuttigd had! Met alle recht een officiële brakdag dus. Veel geslapen, en zeer weinig nuttigs gedaan. Alhoewel, heb ’s avonds met Kirsten 1,5 uur in de keuken staan boenen en schrobben. Jaja, we konden de viezigheid niet meer aan (niet dat het heel goor was hoor, maar we hadden bijna de hele middag en een stuk van de avond geen water, met veeeel afwas tot gevolg, en overal was een vettig laagje van het oliebolbakfestijn achtergebleven). Met succes hebben we alles lopen poetsen, tot het weer glom als een hondenkeutel in de manenschijn;)(ofnet mem?!) Na dit zweetvolle karweitje hebben we onszelf hier samen met truus voor beloond met een heerlijk (in een plastic campingbeker) bekertje baileys op ons terras voor het huis. Weer iets wat ik zo ga missen als ik weer in Nederland ben. Heerlijk buiten zitten kletsen met een drankje erbij, zonder dat je het ook maar ietsjes koud hebt…zal jullie verder niet meer jaloers maken….en het hierbij laten voor vandaag!
Cu Tomorrow! XX

  • 04 Januari 2009 - 14:00

    Eeke:

    Ha Meline,

    Nou ook vanaf hier wensen we jou een gelukkig en gezond 2009!! Het is nu echt afbouwen hé! Je moet nu elke dag nog even super gaan genieten van al het moois om je heen, want.... voordat je het weet ben je hier al weer in ons koude kikkerlandje!
    En koud is het hoor! Iedereen is hier volop aan het schaatsen en kees en ik wachten nog even dapper totdat het ijs op het Tjeukemeer goed stevig is...
    Lijkt me erg spannend om daar even een rondje op te maken! Maar ja, vandaag dooit het ontzettend dus alles wat er al was, is er nu niet meer....
    Maar goed. Voor nu, groetjes van ons en tot bels!!!

    Tút Eeke

  • 04 Januari 2009 - 17:53

    Bokje:

    meline een gezond en succesvol 2009 toegewenst
    verder is het in warten lekker rustig geweest alleen bartje had van voren een mannelijke zeer royale uitbouw gwkregen dus dat moest wel leuk wezen voor de gene die het gedaan had
    ik had smorgens de vazen buiten gezet maar het was mij niet opgevallendus daar hadden ze niet veel plezier van
    verder nog veel plezier de laatste 2 en een halve week en ik kan nu zeggen tot ziens doei bokje

  • 05 Januari 2009 - 07:55

    Maaike:

    He Meline!!

    Nou, vanaf hier dan ook nog maar eens de beste wensen he! We hadden al even gebeld natuurlijk, maar staat ook wel leuk op je site al die 'gelukswensen' toch? Ik zit inmiddels weer op mijn werk, ook mijn luizeleventje is weer voorbij. Ik zou, net als Eeke, zeggen, geniet er inderdaad nog maar even goed van je laatste 2 weekjes want dan is je avontuur alweer voorbij. (Heb ik stiekum onderhand ook wel zin in eigenlijk hoor, dat je weer terugkomt.)

    Nou succes nog maar even daar met het afronden van al je projecten en tot gauw!

    Groetjes Maaike

    PS. Ik heb al wat leuks bedacht....

  • 09 Januari 2009 - 08:22

    Yvon:

    Hey Meline!
    Leuk om ook jouw verhaal te lezen! Iedereen schrijft toch net weer iets anders! Oud en nieuw in Suriname klinkt echt gezellig! Had er graag bij willen zijn, maar kerst en oud&nieuw thuis was ook fijn, alhoewel pap toen 2 weken in Canada zat...waren we nog niet allemaal samen thuis!
    Nog eventjes en jullie gaan ook naar huis...die kou tegemoet! Want het is echt koud hier, ook we lekker vind ik..dan heb je het gevoel echt winter te hebben gehad.
    Ik had jullie nog een kaartje gestuurd, maar vrees dat deze (zoals zovele) niet aangekomen is...jammer!
    Veel plezier nog en groetjes aan iedereen!
    Liefs Yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

Galibi!

10 Januari 2009

Na zakkenrollers toch mijn liefde hier gevonden!

03 Januari 2009

Oud en Nieuw &zo;)

28 December 2008

Berg & dal, kerst en nog veel meer...!

13 December 2008

Minavallen en de rest van week...
Meline

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 44623

Voorgaande reizen:

23 September 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: