Dag 15, 16 Bezoek aan de President?!, 17 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu Dag 15, 16 Bezoek aan de President?!, 17 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu

Dag 15, 16 Bezoek aan de President?!, 17

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meline

10 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 15. 7 oktober 2008

Vanochtend vroeg opgestaan. De maatschappelijk werkster van onze school Marleen Lucassen (een Nederlandse vrouw/meisje ze is denk ik een jaar of 25 a 30) zou een afspraak maken om kennis te maken met onze scholen. Ze belde half 9, en vertelde dat we morgen een afspraak hadden met het schoolhoofd om negen uur. Voor niks vroeg opgestaan en helemaal op en top in de kleren gestoken, maar ach, dan pak je de dag wel mooi mee!! (uitslapen wil hier trouwens ook niet echt hoor door de hitte, maar het gaat om het idee) Toen heb ik mijn blog afgetypt, mijn rapportage moment nog even helemaal afgemaakt, en ben ik daarna met Paulien en Kirsten naar het internet cafe vertrokken om de blogs te plaatsen, en wat mailtjes voor school te gaan sturen. Ook zijn we even bij Zus & Zo geweest voor mijn fiets. Die trapte namelijk telkens door, wat soms erg gevaarlijke situaties hier opleverde. Met een fiets die doortrapt kun je namelijk niet goed even snel oversteken. Ze hebben hem meteen gerepareerd. In de tijd dat ze aan het knutselen waren hebben wij daar maar even een lekkere yoghurt met cruesli en fruit gegeten. Terwijl we aan het eten waren kregen we ineens een enorme stortbui, nou dan komt er echt in een kwartier 40 mm naar beneden vallen…niet te geloven. Maar dat heeft ook zijn voordelen hoor; dit duurt namelijk maar even, en dan schijnt het zonnetje gewoon weer heerlijk verder. Met een super gerepareerde niet meer doortrappende fiets zijn we weer richting huis gefietst. Daar nog even op de bank geslapen (had hoofdpijn) een frisse duik onder de douche genomen, gegeten en richting de salsales! Had helemaal geen zin, maar daar aangekomen is het toch altijd wel weer leuk. Ik heb trouwens nog helemaal niet verteld dat er een bekende van mij op de salsales zit. Karine (een vriendinnetje van mij op de Havo) zit namelijk voor een half jaar in Paramaribo, en volgt tegelijk met mij de salsales! Wat een toeval, elkaar in jaren niet meer gezien en dan kom je elkaar tegen in Paramaribo! Vandaag hebben we eerst weer individueel gedanst op de vloer, en wat nieuwe stapjes geleerd. Het tweede uur hebben we weer met de mannen gedanst! Echt leuk is dat! De mannen waar je mee danst (als je de besten uitzoekt in ieder geval) zijn namelijk al zeer gevorderd en zwiepen je zo alle kanten van de dansvloer op. Met salsadansen leid de man de vrouw, dus je hoeft er alleen wat achteraan te huppelen als vrouw, en je heupen wat laten zwaaien. Gister ook gedraaid! En het lijkt nu al heel wat…zal kijken of Linda volgende keer weer wat filmpjes kan maken over onze vorderingen. We (Paulien, Kirsten, Truus en ik) hebben dan ook meteen afgesproken om zaterdag uit te gaan naar de Zsa Zsa Soe (de uitgaansplek voor de salsadansende mensen en andere leuke muziekjes) en onze stappen eens in real life te demonstreren aan de buitenwereld! Heb er zin in. Na de salsales ben je helemaal afgepeigerd (vind ik heel logisch na 2 uur keihard te hebben gedanst) en zijn we weer snel in ons bedje gekropen….

Dag 16. 8 oktober 2008

Vanochtend om 9 uur op “mijn” school: de Saronschool geweest en met het schoolhoofd gesproken/kennisgemaakt. Het zag er leuk uit! Op mijn school zitten ongeveer 200 leerlingen. Iedere groep; of nou ja klassen eigelijk zijn in tweeën gedeeld. Je hebt dus twee derde klassen, twee vierde klassen enz. Ook waren de kinderen vrij rustig, en de leerkrachten ook naar mijn idee. Bij de scholen waar ik eerst langs moet lopen om bij de Saronschool te komen wordt er hard door de klassen geschreeuwd en is het niet raar om kinderen te straffen met een lineaal (gelukkig heb ik dit nog niet gezien). Ik zal als enige logopediste op deze school werkzaam zijn. Ze gaven aan blij te zijn met hun stagiaires dus dat is al een goed teken! Verder stelde het gesprek niet zoveel voor; ik ga maandag beginnen met observeren. Na een half uurtje waren we klaar en zijn we weer naar huis gegaan. ’s Middags zijn we lekker naar zwembad Vos geweest. Dat is een zwembad naast een militaire kazerne (ziet er wel gewoon uit als een zwembad in Nederland hoor!) Lekker verfrissend en lekker verkleurd! Vanaf vier uur werden er zwemlessen gegeven. Was best leuk om te zien; dat gaat namelijk heel anders dan in Nederland. De badmeesters en juffen liggen gewoon in het water, brullen keihard “armen, benen!” ook zwemmen ze hier heel anders. Het is hier namelijk normaal om tijdens het zwemmen je hoofd onder water te houden (alleen om lucht te happen natuurlijk). Rond zes uur naar huis gegaan. Samen met Kirsten en Truus mihoen gekookt met een lekker sausje. Daarna hebben we een gezellige spelletjes avond gehad. Eerst hebben we “wie ben ik” gedaan (iedereen zit met een memoblaadje op zijn hoofd waar iemand anders een persoon op heeft geschreven, vervolgens moet je proberen te raden aan de hand van vragen die je aan de rest stelt erachter te komen wie zijn naam er op je voorhoofd is geplakt). Daarna nog “Vlens” gespeelt, een spel wat Carla ons geleerd heeft. Erg leuk waar je ook nog goed bij moet opletten. Leuke gezellige avond gehad! Half 12 lekker naar bed gegaan.

p.s. Het nieuws van de dag! Onze begeleider Melisa Venetiaan; die ons inhoudelijk begeleid vanuit Suriname. Is de dochter van President Venetiaan die nu aan de macht is! Jaja. Dat is nog eens nieuws! Sterker nog; we hebben zijn telefoonnummer ook! In de weekenden was ze namelijk niet thuis, maar bij haar ouders, dus wie weet heb ik de president binnenkort nog eens aan de lijn….

Dag 17. 9 oktober 2008

Vanochtend bij de presentatie aanwezig geweest op de scholen. De presentatie sloeg niet erg aan, dat had ik al een beetje verwacht, en de hitte zorgt ook niet echt voor een hoge concentratie. Daarna de middag lekker niks gedaan, en wat boek gelezen. ’s Avonds nog even bij Zus en zo geweest, daar was het filmavond. Een argentijnse film gezien (met Nederlandse ondertiteling uiteraard) genaamd: Valentin! Verder weinig spannends beleefd. Morgen shoppen! Hopen dat ik iets leuks kan scoren!! X

p.s. Ben nu een taartje aan het eten in het internetcafe! Hahaha, de eigenaar is jarig. Oleee!

  • 10 Oktober 2008 - 19:58

    Sybrich:

    Zozo.. Jij bent wel van de BN'ers en BS'ers (bekende surninamers), eerst Yes-R en nu de dochter van de president! Super leuk dat je zo vaak nieuwe verhaaltjes upload! Ik ben stiekem iedere keer erg jaloers als ik al je verhalen lees, heerlijk iedere dag van de zon genieten, dolfijnen spotten en in de oceaan zwemmen. Doe mij dat ook! Gelukkig vermaak ik me thuis ook nog prima, ben druk bij Albertus! Ik had dinsdag gala, was weer erg gezellig! Uitgebreide verhalen die mail ik je nog wel eens..
    Nou meid, geniet van je weekend en veel plezier maandag met je eerste 'echte' werkdag!
    Ik hoop je snel te spreken op msn.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

Galibi!

10 Januari 2009

Na zakkenrollers toch mijn liefde hier gevonden!

03 Januari 2009

Oud en Nieuw &zo;)

28 December 2008

Berg & dal, kerst en nog veel meer...!

13 December 2008

Minavallen en de rest van week...
Meline

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 44625

Voorgaande reizen:

23 September 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: