dag 8, 9, 10, 11 foto's en telefoonnummer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu dag 8, 9, 10, 11 foto's en telefoonnummer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu

dag 8, 9, 10, 11 foto's en telefoonnummer!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meline

04 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 8. 30 september 2008

Ben ik weer! Vanochtend goed wakker geworden na een nacht goed slapen. Had de kussens van de bank namelijk onder mijn matras neergelegd. Daarna gesprek met onze inhoudelijke begeleider Melissa Venetiaan gehad. Leuke vrouw! Alleen jammer dat ze ons een kwartier liet wachten voor een snikheet huis zonder schaduw. We weten nu ook dat we echt vier dagen gaan behandelen op o.b. Marowijne 1 en 2. De vijfde dag zullen we werken aan een project. Misschien/hopelijk wordt dat wat zij voorstelde: Surinaamse spelletjes bruikbaar maken voor een logopedische behandeling. Eigelijk gaan we dus Surinaams passend behandelmateriaal maken. In Nederland doen we bijvoorbeeld wel eens memory om een kind woordjes te leren. Hier doen ze ook een soort hinkelen (Jompo Voeto), dit zou je dan hier kunnen gebruiken om een kind woordjes te leren. Daarna hebben we even gegeten bij Zus & zo: lekker lekker broodje Pom! Daar hebben we ook een tripje voor het weekend uitgezocht (uit mijn hoofd: Commewijne en dolfijnentour) Daarna nog even op internet gezeten en toen weer naar huis en op naar Salsales nummerrrrr 1! Super leuk! We kunnen nu maar raak oefenen…we hebben namelijk allemaal een cd mee naar huis gekregen waar we op kunnen oefenen. Vrijdag hebben we weer les van 6 tot 8, waar ik mijn Salsa/Merenque moves verder kan verfijnen en uitwerken;) Daarna nasi en een loempia gegeten aan de waterkant, en op naar huis. (met de taxi uiteraard en bij donker!!! Over de surinamebrug geweest! Voor gratis! Wat wil je nou nog meer….was echt de moeite waard, wat heb je dan een prachtig mooi uitzicht over de stad. Allemaal lichtjes….geloof mij, daar kan je heerlijk van slapen!!

Dag 9. woensdag 1 oktober 2008

Yes, uitgeslapen tot 10 uur! Dat is hier echt lang met deze hitte, maar ik kan er nog steeds ontzettend van genieten. Toen rustig aan gedaan, en rond 12 uur richting het zwembad gegaan (bij het Krasnapolsky hotel) en heerlijk gezwommen op het dakterras! Jammer dat er net vandaag veel bewolking was voor surinaamse begrippen (durf te wedden dat jullie in Nederland een gat in de lucht zouden springen met dit weer; hoorde namelijk dat jullie nu veel regen hebben, de kachel flink laten stoken en ’s avonds onder dekentjes op de bank liggen kleumen) In ieder geval hier baal je van zulk weer want ben niet of nauwelijks verkleurd vandaag. Naja, daarna naar huis gegaan, en met de taxi richting Zus & zo gegaan waar we hebben gegeten. Voor mij Pomodori soep (heerlijke tomatensoep) en warme appeltaart met slagroom na! Echt heeerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Zus & Zo is hard bezig mijn favoriete eettent te worden… Daarna weer naar huis met de taxi (weer de surinamebrug over gecrosst; dit keer met een andere taxichauffeur hoor! Foto’s zijn nu beter gelukt;)) En nu dan weer lekker slapen! Bye, Bye! X

Dag 10. donderdag 2 oktober 2008

Vandaag weer een vergadering op de stichting met het zorgteam om 10 uur vanochtend. We moesten de powerpoint presentatie die ze hebben gemaakt om de stagiares hier op de scholen te introduceren in wat ze hier gaan doen beoordelen. Bah, wat een saaiheid. Het ging echt weer nergens over, wat ervoor zorgt dat ik steeds minder zin heb om naar die stichting te gaan om dat het meer dan de helft van de keren dat ik daar ben doelloos is. Blij dat de stage volgende week dinsdag gaat beginnen, ik nuttig bezig kan, en mijn tijd daar niet meer hoef te verdoen! Want daar wordt je pas echt moe van bij deze hitte. Nouja, genoeg gezeur voor vandaag. We hebben namelijk nog steeds prachtig weer waar ik van moet genieten! Voor mijn vriendjes en vriendinnetjes: Ongeveer zelfde hitte als in turkije; je zweet hier ook op plekken waarvan je niet wist dat je daar kon zweten. Daarna zijn we de stad in gegaan en heb ik ansichtkaarten bij het postkantoor gekocht, zodat jullie binnenkort (wel verspreid hoor) allemaal een kaartje gaan ontvangen vanuit dit prachtige land. De eerste doe ik als het goed is morgen op de bus! Spannend! Houd je brievenbus dus maar in de gaten;) Daarna nog even wat kledingwinkeltjes bezocht om te speuren naar leuke potentiele salsajurkjes. Niks gevonden; ben namelijk na bijna elke dag winkelen nog steeds niet “mijn” winkels echt tegengekomen. Maar dat komt vast nog wel! Wat wel grappig is en opvalt in de winkels is dat de paspoppen hier ook echt surinaamse maten hebben. Zo heb ik voor veel jurkjes veeeel te kleine tieten, en ook mijn billen voldoen hier niet aan de standaard, ben hier dus echt een dunnetje! Alhoewel dat in het straatbeeld nog wel meevalt eigelijk. Had verwacht veel meer big mama’s tegen te komen, maar dat valt reuze mee. Ik dwaal af, na het shoppen hebben we de Mac Donalds hier gevonden! Heb een crispy wrap gegeten, met lekker veel sla en honingmosterdsaus (leek wel een beetje op een pollo a la plancha maar dan tussen een wrapje). Toen naar het supersnelle en lekker koele internetcafe bij het vat bezocht en weer wat nieuwe berichtjes voor jullie geplaatst. Daarna nog bar veel boodschappen gedaan voor tot en met zondag. Met de fiets verplaatst! Moet er reuze grappig hebben uitgezien. We hadden 30000 tassen aan onze (Paulien en ik) fietsen hangen. En dan heb ik die 50 pleerollen nog niet eens meegerekend. Hahaha, gelukkig konden we er zelf om lachen. Als beloning bij het vaste tankstation de Shell (ligt op onze route naar huis) een heerlijk waterijsje gegeten. Ga nu lekkere Noodles eten hier, en misschien vanavond wel even voor school bezig. Ohja, wat ik ook nog wou zeggen: Blijf vooral al die leuke berichtjes, mailtjes en reacties sturen! Dat is echt ontzettend leuk om te lezen; heb ik ook het idee dat ik een beetje bij blijf hier van al het nieuws in Nederland.

Voor heit: Zag vandaag bij de bank waar je kan wisselen (kan even niet op de naam van dat ding komen) dat de euro in vergelijking met vorige week 20 eurocent minder waard is. Moet mijn (spaar)geld dus maar snel opmaken hier;) (hahaha, grapje hoor!)

p.s. Alyanne!! Ik denk momenteel ieder uur aan je. En denk dat je nu je backpack wel gepakt hebt. Spannend. Morgen vliegen. Ik ga voor je duimen en wacht met spanning op jouw eerst blog! Houd je in de gaten, en wens je reuze veel succes en plezier!! X

Dag 11. vrijdag 3 oktober 2008

Vanochtend wakker geworden, met lekker geen verplichtingen op de agenda! Of nouja, alleen even een stempel halen bij de vreemdelingendienst. Zo gezegd zo gedaan. Met Paulien, Kirsten en Jennie richting een kant van Paramaribo gefietst waar ik nog niet bekend was. En dat was best wel de moeite waard; mooie gazonnetjes, netjes langs de weg, en amper van die creatieve bouwsels (lees krotjes) die je bij ons in de buurt ziet. Bij de vreemdelingendienst aangekomen een stempel gekregen tot 20 januari, hoefde niets bij te betalen, en hoef dus ook niet terug te komen! (Gisteren waren Els en Truus namelijk al geweest, maar bij hun was het visum maar voor een maand verlengt…) Daarna naar het luxe winkelcentrum geweest met luxe winkels geweest; dit zat namelijk maar een paar meter van de vreemdelingenpolitie af. Mooie winkels met o.a. Indian Rose, Gucci, Versace, Miss Sixty en niet te vergeten: een Havaianas winkel!! Hier moest ik natuurlijk even van profiteren en zeer unieke (niet in Nederland verkrijgbare) slippers inslaan! Helemaal tevreden weer terug naar huis gefietst, gegeten en op naar onze salsa les! Dit keer met mannen! Haha, of nouja, nadat ik eerst zelf een half uur mijn mannelijke kanten in de strijd gegooit had moest ik er ook aan geloven en een echte Surinamer eens goed in de ogen kijken (dat moet echt, echt om je partner te blijven volgen) best ongemakkelijk soms hoor. Toch niet alle mannen hier zijn zo zeker als ze lijken. Maar wel leuk, het dansen lijkt dan meteen heel anders. Toen hebben een paar mensen nog wat bij Broki, de dansschool gegeten, en toen naar huis gegaan. Daar nog lekker een broodje knakworst met Paulien gegeten en tot half 1 met een paar dames zitten kletsen. Toen moe maar voldaan naar bedje gegaan….

p.s. Even een paar handige/nuttige zaken die ik steeds vergeet te melden;
voor foto’s kunnen jullie op Afman haar site kijken. Die kan en wil ze namelijk heel trouw plaatsen iedere keer: kirsinsuriname.waarbenjij.nu voor ook mijn foto’s!

p.s.p.s. Mijn telefoonnummer hier is: 005978730298 kunnen jullie mij ook bereiken, in plaats van ik alleen jullie!

  • 05 Oktober 2008 - 09:38

    Lisa:

    Het klinkt allemaal geweldig! Ben benieuwd naar je stage!

  • 05 Oktober 2008 - 09:59

    Eeke En Kees!!!:

    hallo meline.
    tis hier erg herfstachtig weer, als het in dit tempo doorgaat hebben we over een week of twee de alfe steden tocht weer.
    (leuk weetje)
    die suriname brug waar je het al meerdere malen over schrijft is berekend en uitgevoerd door mijn omke. dus buiten het mooie uitzicht kun je er ook vanuit gaan dat hij veilig en sterk genoeg is!!! onderyussen heb ik ook al twee buitenlampen gemonteerd zodat je zus veilig in huis kan komen. eeke gaat alles goed mee. en denkt veel aan je. ik zit zit nog steeds in de zaad handel wat ook vruchtbaar verloopt. wij melden ons weer. gr Eeke en moi

  • 05 Oktober 2008 - 14:02

    Brecht:

    Heee leave meline,
    ik leas ek trouw dien berichtjes, echt leuk hjer! En fyn om te hjearen dat alles goed giet. 'T klinkt in ieder gefâl helemaal super om dear te weazen. Noch folle plesier en succes mei dien stage.
    Tút, Brecht

  • 05 Oktober 2008 - 15:00

    Hidde:

    Leuk dat we alles van jou kunnen lezen, we hebben nu ook een nintendo wii gekregen, dat is erg leuk. ik hoop wel dat ik bijna een kaartje van je krijg. Nog twee weken en dan is het herfstvakantie en gisteren heb ik nieuwe voetbalschoenen gekregen.

    groetjes van je liefste neefje Hidde

  • 05 Oktober 2008 - 17:10

    Lisanne :

    heej Meline!

    Echt super om je verhalen te lezen:) en je hebt er heerlijk weer zo te lezen en te zien!! alles beter dan hier.... een en al druppeltjes:(

    KuS! lisanne

  • 06 Oktober 2008 - 19:18

    Jan:

    Nou je wat leuk,tocht dat ik ek mar es moest reagere,let net op myn skriuwfouten want fyn it typen mei ien finger al moeilijk genoch(en dan ek noch yn it frysk)
    Hjir alles goed,gjin skokkend nijs gelokkig.
    We dogge vannejun foar it earst us texeler simmerdekbed(jaja it simmerdekbed) der wer yn omdat it hjir wer sa kald wurd,sille dan nog wol es even oan dy tinke,sist wol net een dekbed nedich hawwe.
    En wij woene nog efkes witte op wat foar plakjes ost do dan switte kist,(ik) bin( ne) hiel nijskjirrich.
    Nou wer genoch kul, groetnis ut marrsum van jon en moaike

  • 06 Oktober 2008 - 19:18

    Coba De Vries:

    he meline,
    ek ik ha mei nocht dyn ferhalen oer dyn stageferbliuw yn Parimaribo lêzen.Kinst prachtich skriuwe, kin it mij hast foarstelle hoe oft it dêr is en it iten smakket. Op klaeiterp is alles ok; de kokes binne hast al in wike op stâl: it is tige wiet .( Ek wij ha in sturtsje mei krigen fan de orkaan út jim kontreien.) Dochs koe de nacht fan Boazum wol trochgean.Jochum is der juster west: en de mesyk fan lytse Hille en grutte Geart en Turbo M heard; hij wurdt noch gjin fan fan harren. Dieuwke en ik binne klear foar beppe har feest. (nije klean bedoel ik) No meid ik sil noch efkes bij Dieuwke op 'e bank sitte en efkes mei in skean each nei American Top models op t.v. sjen.
    Folle plesier noch!

    gr Dieuwke, jochum en coba.

  • 07 Oktober 2008 - 09:01

    Eeke:

    He Skeet!

    Nou, nu ook even een berichtje van mij. Ik zou het natuurlijk ook in het fries kunnen doen, maar dit vind ik toch wat makkelijker!
    Met mij gaat ook alles goed. Ben nu echt druk met afstuderen bezig en dat vraagt ook nogal wat tijd. De thuisbegeleiding is super leuk, en ik ga deze week voor de tweede keer echt ín het gezin kijken. Heel apart hoe sommige mensen hun huishouden kunnen runnen en kinderen opvoeden! In één indruk: BLéH!!!
    Durfde amper mijn koffie op te drinken omdat er allemaal zwarte stukjes in drijfden! Maar ja, tis nou eenmaal je vak, dus doorzetten en opdrinken!! (goed voor mijn weerstand zullen we maar zeggen) Het weer is hier bagger, maar dat heeft iedereen al geschreven dus daar kan ik nog weinig aan toevoegen. Hoe is het trouwens met je ogen? Ik hoorde van mem dat het nog niet echt opschiet met helen, dan toch maar even naar de datra hé (datra is dokter, heb ik al even voor je opgezocht!).
    Nou voordat ik de hele pagina nu in beslag neem, laat ik het hierbij. Ik wacht je berichtjes met plezier af en zal dan natuurlijk weer even reageren.
    Ik heb trouwens vandaag ook briefjes voor ons stijldansen in het dorp opgehangen. We bleven namelijk op 7 koppels hangen, en moeten er 9 hebben! Ben benieuwd...

    Nou skeet, doch gjin dingen die ik ek net soe dwaan en oant bels!

    Tút Eeke

  • 07 Oktober 2008 - 09:10

    Eeke:

    He Skeet!

    Nou, nu ook even een berichtje van mij. Ik zou het natuurlijk ook in het fries kunnen doen, maar dit vind ik toch wat makkelijker!
    Met mij gaat ook alles goed. Ben nu echt druk met afstuderen bezig en dat vraagt ook nogal wat tijd. De thuisbegeleiding is super leuk, en ik ga deze week voor de tweede keer echt ín het gezin kijken. Heel apart hoe sommige mensen hun huishouden kunnen runnen en kinderen opvoeden! In één indruk: BLéH!!!
    Durfde amper mijn koffie op te drinken omdat er allemaal zwarte stukjes in drijfden! Maar ja, tis nou eenmaal je vak, dus doorzetten en opdrinken!! (goed voor mijn weerstand zullen we maar zeggen) Het weer is hier bagger, maar dat heeft iedereen al geschreven dus daar kan ik nog weinig aan toevoegen. Hoe is het trouwens met je ogen? Ik hoorde van mem dat het nog niet echt opschiet met helen, dan toch maar even naar de datra hé (datra is dokter, heb ik al even voor je opgezocht!).
    Nou voordat ik de hele pagina nu in beslag neem, laat ik het hierbij. Ik wacht je berichtjes met plezier af en zal dan natuurlijk weer even reageren.
    Ik heb trouwens vandaag ook briefjes voor ons stijldansen in het dorp opgehangen. We bleven namelijk op 7 koppels hangen, en moeten er 9 hebben! Ben benieuwd...

    Nou skeet, doch gjin dingen die ik ek net soe dwaan en oant bels!

    Tút Eeke

  • 14 November 2008 - 14:38

    Femmie:

    Hoi Kirsten,
    Ik hoorde via Lisette dat jij in Paramaribo zit.
    Ik ga samen met mijn klasgenoot in februari naar Paramaribo voor mijn afstudeerproject. Alleen hebben wij nog geen verblijfplaats... Nu is de vraag aan jou of wij misschien jouw kamer kunnen overnemen? Of weet jij waar wij terecht kunnen voor een kamer??
    Alvast bedankt en nog veel plezier daar!
    Groetjes Femmie
    Mijn mailadres is: femmieknapper@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

Galibi!

10 Januari 2009

Na zakkenrollers toch mijn liefde hier gevonden!

03 Januari 2009

Oud en Nieuw &zo;)

28 December 2008

Berg & dal, kerst en nog veel meer...!

13 December 2008

Minavallen en de rest van week...
Meline

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 44627

Voorgaande reizen:

23 September 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: