dag 5, 6, en 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu dag 5, 6, en 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu

dag 5, 6, en 7

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meline

02 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag 5.

Vandaag zijn we naar de stad gegaan voor de verandering. Lekker even de blog bijgewerkt en mijn reacties op de blog en mailtjes gelezen. Daarna met zijn allen roti gegeten, ook in een tent die echt van de locals is. Leuke reacties krijg je daarop. Zo sprak een mevrouw mij toen aan die he took zo leuk vond dat we daar als nederlanders gingen eten. Heerlijk was het! Die roti hier kan ik wel aan wennen. Daarna hebben we onze huur gepint in euro’s voor de stichting. Thuis gekomen gedouchet, en toen naar de kerk geweest die naast ons terrain zit. Hiervoor waren we uitgenodigt door theo onze beheerder. Weer een geweldige ervaring. Hier heb je echt geen pepermuntjes nodig om wakker te blijven. Er word veel gezongen en geswingt/gedanst onder het genot van een band en een gospelkoor. Ook geen saaie preek of domineer. Maar zogenaamde “zusters” die de dienst leiden en een preek geven in de vorm van een realistisch verhaal/voorbeeld/toneelstukje, erg leuk! Toen de dienst was afgelopen zijn we weer naar huis gegaan, en hebben we een pizza besteld. Na de pizza hadden we onze eerste filmavond gestart. De helft viel jammergenoeg na vijf minuten al in slap (waaronder ikzelf) We hebben de film dus snel stopgezet en zijn lekker gaan slapen…

Dag 6.
Vandaag echt de zondag gevierd en gechillt. Wel even geveegt, gemopt en mijn was gedaan. ‘s avonds is er voor het eerst gekookt, niet door mij, maar ik moest de afwas gaan doen. Ik heb met de anderen zeer interessante gesprekken gevoerd over boeren en scheten, haha! Het niveau stijgt hier met de dag!! Maar mensen; Kirsten is de enige die kan boeren op commando; wie had dat nou gedacht?! Na het eten onze eerste huisvergadering gehad. Ging heel goed Duidelijke afspraken gemaakt en de paar irritatietjes die er waren uitgesproken. Dus echt niks geen geroddel! Echt wel fijn! Toen nog een aflevering Sex and the City gezien bij Jenny gekeken, en daarna snel gaan slapen. Ohja, vandaag ook eerste kakkerlak uit huis gewerkt, kickers in huis gezien (komen uit de toiletpot zegt theo), en voor het eerst zonder water gezeten.

Dag 7.
Vanochtend om 9 uur weer vergadering gehad met het hele zorgteam op de stichting. Weer niet bar veel wijzer geworden. Alleen dat ze veel te veel van ons verwachten; vier dagen behandelen van 8 tot 1, rapporteren van 2 tot4 ergens nog voorbereiden en op de de vrijdag nog extra opdracht/ onderzoek + nog al onze rapportages van isd. En de opdracht voor de logo buiten de stichting., zwaar dus! ‘ s middags ook meteen begonnen met onze protesten op te schrijven. “s avonds bij Mambo grill gegeten. Bah, wat smakeloos: ze weten het hier te presteren om een vegetarische schotel zonder groente te serveren! Daarna naar huis gegaan, aflevering gooische vrouwen met kir gekeken en gaan slapen…


  • 03 Oktober 2008 - 06:52

    Maaike:

    He Meline,

    Ah, it 'echte' leven begjint dus no ek wer wat foar jim! Ja ja, it is net allinich fakaansje fiere natuurlyk, jim binne der ommers om stage te rinnen! Mar goed, jim fermeitsje jim der nog wol hear ik wol. Hoe wie de earste salsales? En ha jim der gewoan Ned. tillevysje(??) ofsa mei al dy Ned. programma's dysto neamst?

    Hjir giet alles syn gonkje. It is de hiele week al snertwaar (rein, rein en nog ris rein) en ofrune nacht wie der sels kans op froast. Wit net oft dat der ek west hat, mar it wie fannemoarn wol echt kald. Fierder ha ik net safolle nijs. Oh ja, wol, us tun is klear (haha)!!

    Ha miskien nog wol in tip foar dy, ik soe bij dyn dei omskriuwingen, de datum of dei sette. Ik bin nl no al hast 'it paad bjuster' oer welke dei asto it hast op 'dag 7'.....miskien foar deisels letter ek wat makkelijker (ik wit net hjer, 't is mar in idee)

    Nou, we heare wol ris wer!

    Groetsjes Maaike

  • 04 Oktober 2008 - 23:40

    Meline:

    Okay, dit is even raar om sa te antwurdzjen, maar wol t snelst foar mij! Gjin nl'se zenders, maar 10 dames yn 1 hus kinne in heel soad series op dvd's meinimme...! Fanaf nou sil ik de datums derbij sette. WIe even mis, maar moest even snel blog plaatse en type vander. Mooi dat jim de tun af hawwe. En leuk dast elke keer even reageerst. bellie binnenkoart wol ris een keerke mei jim!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

Galibi!

10 Januari 2009

Na zakkenrollers toch mijn liefde hier gevonden!

03 Januari 2009

Oud en Nieuw &zo;)

28 December 2008

Berg & dal, kerst en nog veel meer...!

13 December 2008

Minavallen en de rest van week...
Meline

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 44629

Voorgaande reizen:

23 September 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: