Dag 4. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu Dag 4. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meline Herrema - WaarBenJij.nu

Dag 4.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Meline

27 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Halloooootjesss,

Sorry, sorry, ik kan er maar niet over ophouden hoe ik hier aan het genieten ben. Ik snap nu dat ze zeggen dat je extra adrenaline krijgt hier de eerste weken. Naja, zal weer beginnen met mijn dagverslagje! Vandaag stond white beach op de planning! Joehoeee onze eerste dag bakken in Suriname!! En dat kan hier mensen want het is hier bloedheet! Heeeerlijk! We hebben een taxibusje gebeld in de ochtend die met ons veilig op onze bestemming bracht. Linda ging helaas niet mee, maar wanneer we nog een keertje gaan wil zij ook mee! Onze taxichauffeurs zijn hier allemaal super aardig en vertellen alles over de omgeving en wat we allemaal moeten gaan doen en bekijken, erg handig! Zo zijn we langs de gevangenis gereden waar ze desi bouterse willen opsluiten, en Clarence Seedorf zijn crib's, want ja mensen hij heeft hier meerdere kasteeltjes, voor hem en zijn gasten uiteraard! Op white beach aangekomen, hebben we ons in onze hut gesetteld, echt het hawaii idee (rieten strandhutje, palmboompjes, wit strand, en wat bruinachtig water...das dan weer jammer!) Maar je kunt er wel heerlijk een verfrissende duik in nemen hoor, ze hebben hier namelijk grote netten geplaatst en houten afschermingen zodat de bijtende vissen (kaaimannen en piranha's enzo) niet aan je tenen gaan knabbelen! Heerlijk aan het zonnen geweest, en lekker verkleurd! Yes, yes, yes! De eerste streepjes zijn zichtbaar! Toen heerlijk geluncht met patatjes, je hebt hier namelijk geen honger door al die hitte hier, dus moet me er echt toe zetten om te gaan eten. Het word gelukkig al wat beter, maar toch...Daarna nog even in onze hut gechillt, en toen om een uurtje of vier weer met onze zelfde taxi chauffeur (die wachtte namelijk gewoon op ons, en zat er af en toen gewoon bij...dat kan hier gewoon allemaal! Machtig, ze werken hier tot ze de dag doorkomen, en dan stoppen ze gewoon:P!) Een andere route kregen we nu, langs een slootje waar boa constrictors in zaten! Waaaaaaa! Geen een gezien trouwens;) Na een rit van ongeveer een half uur 3 kwartier vergezelt met de muziek van Damaru (allemaal maar even downloaden om de sfeer te proeven) weer in Paramaribo aangekomen. We zagen de Suriname brug weer, waar wij vlak bij woonden, en konden dus weer veilig terugkeren. De taxichauffeur was echter erg goed gehumeurd en wou niet dat we met onze fietsjes over de surinamebrug zouden touren, en reed er met ons overheen! Wat een Kick mensen. Een ontzettend hoge brug! (beetje zeelandbrug idee heit) maar dan 30 keer hoger! Met een fantastisch uitzicht over de stad! Er wordt hier trouwens ook veel zelfmoord gepleegd vanaf de brug; wel een beetje dubbel dus. Hij is namelijk zo hoog dat je door de druk al doodgaat, voordat je dus in het water bent belandt! 's avonds in een tentje voor de locals gegeten voor 1,25 euro. Ga ik dus echt niet voor koken. Bami gegeten met gebakken banaan met pindasaus! Lekkerrr! Daarna nog onze eerste cocktail gedronken bij het vat (strawberry daquiri dames:P) en daarna nog wezen stappen in House of Art; ook wel the kav ofzo genoemd door de locals hier. Heeeeeeeeerlijke muziek. Ga ik in Nederland missen. Iedereen is helemaal uit zijn dak gegaan! Weer intens genoten!!! Ook is er vandaag een nieuwe huisgenoot van ons gearriveerd. Nog een beetje een buitenstaander voor de groep, maar misschien trekt dat nog wel bij. Yvonne heet ze, en ze is afgestudeerd logopedist en zal ons proces ook begeleiden hoorden we gister...maar even afwachten dus..
Dit was het weer!

Leafss!
x

• 28 September 2008 - 12:19

Tjitske:

hoi Meline, dyn heit en mem wienen justerjûn hjir en no kinne wij dyn aventoeren ek meimeitsje, prachtich al dyn ferhalen! genietsje folop fan alles! groetnis en oant in oare keer, broer en tjitske